Així és la visió intel·ligent d’un Tesla



La intel·ligència artificial i els diversos sensors d’un Tesla fan que el món es vegi de forma diferent.


Quan condueixes un cotxe has de tenir tots els sentits a la carretera. Què vol dir això? Primer a estar centrat al carril, a la velocitat, els cotxes que tens al teu voltant o van en sentit contrari, objectes en moviment, senyals … Com ho fa llavors un ordinador que condueix un vehicle? Sorprenentment, de la mateixa forma.

Tesla ha publicat un vídeo mostrant com el seu nou sistema de maquinari interpreta el món que l’envolta. Un perillós món que està ple d’imprevistos i el pitjor enemic de tots: les persones.

Els Tesla, igual que altres cotxes que incorporen l’opció de conduir sols, incorporen una sèrie de sensors i càmeres que els permet, bé, conduir sense la interacció d’una persona. En concret el sistema de Tesla té diverses càmeres de baixa resolució capaços d’identificar pràcticament tot el que se li posi per davant.

El seu sistema de reconeixement recalca els objectes en moviment, objectes en la teva trajectòria, senyals a les carreteres, sentit de la carretera, línies de separació i, potser una de les més importants, fluxos de moviments.

 

La combinació d’interpretar tots aquestes variables permeten, al costat del GPS i una base de dades actualitzada de les carreteres, que aquest vehicle et porti des del punt A, fins al punt B.

El sistema de Tesla és dels més avançats que existeixen en funcionament, però no és perfecte. En el vídeo hi ha un parell de vegades que el cotxe es queda pensant si ha de prosseguir. Una d’elles és quan detecta a dues persones a la carretera caminant. Una altra quan reconeix cotxes aparcats davant seu.

A grans trets el sistema de Tesla no és molt diferent del de
sinó que vendran la tecnologia a fabricants d’automòbils.

En el cas de Google, tal com va explicar Chris Urmson en una xerrada TED, el cotxe primer detecta on està en el món, usant el radar i GPS a identificar en quin tipus de carretera es troba. Després identifica  el què veu en el moment, per exemple els altres vehicles al seu voltant o persones en moviment, per exemple mentre munten en bicicleta. També interpreta els objectes de senyalització a la carretera, perquè aquesta combinació de dades li farà interpretar què passarà. El cotxe que va davant girarà o s’incorporarà a un altre carril a l’estar tancat?

Amb tota aquesta informació el sistema de Google fa una aproximació del que pot passar, que va reajustant segons la resta de variables que es desenvolupen en el món real.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *